Centrum Językowe UEK w Krakowie

Kontakt »

Zaproszenie na międzynarodową konferencję: 'Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych' (27.06.2015)

UWAGA! W związku z ogromnym zainteresowaniem naszą konferencją 27.06.2015 informujemy, że nie ma możliwości zapisów w późniejszym terminie.

 

W tym roku mamy przyjemność zaprosić Państwa  na międzynarodową konferencję metodyczną „Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych”, która odbędzie się w Uniwersytecie Ekonomicznym w dniu 27 czerwca 2015 r.

 


Konferencja poświęcona będzie perspektywom  rozwoju nauczania języków obcych w ramach lektoratów na uczelniach wyższych. W trakcie obrad podzielonych na kilka bloków tematycznych wymienimy się doświadczeniami dotyczącymi, między innymi, wprowadzania nowych metod nauczania oraz dostosowania istniejących metod do  ciągle zmieniających się potrzeb zarówno rynku pracy jak i  studentów. Zajmiemy się również  stojącymi przed nami wyzwaniami organizacyjnymi. 

W ramach konferencji odbędzie się otwarty Panel dyskusyjny, gdzie będziemy mogli porozmawiać na temat jakości nauczania języków obcych na uczelniach wyższych, problemów, przed jakimi obecnie stoimi, czy, wreszcie, naszych sukcesów.

 


UWAGA!!!

 

Miło nam  poinformować Państwa, że jednym z 'guest speakers'  będzie Jeremy Harmer, autor wielu podręczników metodycznych (w tym  klasyków metodyki ELT, English Language Teaching, doskonały prezenter z ogromnym doświadczeniem w prowadzeniu seminariów dla nauczycieli języków obcych. Jeremy Harmer wystąpi na naszej konferencji dzięki uprzejmości wydawnictwa Pearson. 

Poniżej informacja dotycząca Jeremy Harmera w języku angielskim: 

Jeremy Harmer is a writer, trainer and teacher who is currently a course designer and instructor for the online MATESOL at the New School (New York). Among Jeremy’s books, published by Pearson, are the Practice of English Language Teaching (now in its 5th edition, published in 2015), Essential Teacher Knowledge, How to Teach English and How to Teach Writing.

Jeremy lectures and trains teachers all over the world, including many visit to Poland.

Away from the world of ELT Jeremy is a practising musician and spoken word performer. He has released a CD of music and poetry (with colleague Steve Bingham), and two solo CDs of songs. His choral oratorio for children (Island) co-written with Phil Toms had its premiere in the UK in March 2015. www.jeremyharmer.wordpress.com 

 


 

Chcielibyśmy również potwierdzić uczestnictwo dwóch pozostałych guest speakers z ramienia wydawnictwa MacMillan: są to doskonale znany nauczycielom języka angielskiego w biznesie Paul Emmerson i Russell Stannard, który skupia się na zastosowaniu nowoczesnych technologii w nauce języków obcych

 

Wystąpienie Paula Emmersona:

 

‘Social Media’ as a business topic.
The topics of marketing, finance, management, etc are well known and familiar to us. But what about social media? Do you understand how it works strategically from a company’s point of view? I will explain social media as a business topic, for your own knowledge level to stay one step ahead of your students’. Classroom activities to explore this topic will easily suggest themselves.

‘Social Media’ as a business topic.


The topics of marketing, finance, management, etc are well known and familiar to us. But what about social media? Do you understand how it works strategically from a company’s point of view? He will explain social media as a business topic, for our own knowledge level to stay one step ahead of our students’. Classroom activities to explore this topic will easily suggest themselves.

 


 

 

 

Wystąpienie Russsella Stannarda:

 Developing Collaboration


 

Working in teams is key to our student's future. Many employers highlight just how important this skill is. What tools can we use to increase collaboration and team work? What types of activities can we do? This is a more practical talk that looks at why collaboration is so important and suggests tools and ways that we can achieve it.

 

 


 

W przypadku zgłoszenia referatów bądź wystąpień w innych językach niż polski i angielski, będzie możliwość zorganizowania w ramach istniejących bloków tematycznych podziału na referaty w językach: francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim i włoskim i obrady w poszczególnych sekcjach językowych.

 

Prosimy o przesyłanie abstraktów w języku angielskim i polskim.  




W ramach tematu przewodniego konferencji proponujemy następujące bloki tematyczne:



Koncepcja Lifelong learning (LLL) - uczenia się przez całe życie w nauczaniu języków obcych

  • wdrażanie elastycznych ścieżek kształcenia się
  • walidacja efektów kształcenia osiąganych poza uczelnią
  • kształtowanie autonomii studentów oraz umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy 
  • kształtowanie szerokiego podejścia do uczenia się (lifewide learning) – również w kontekstach pozaformalnych i nieformalnych 
  • kształcenie ustawiczne lektorów, metodyka szkoleń i efekty praktyczne

 

Sposoby i metody zapewniania jakości kształcenia

  • efekty kształcenia  – zachowanie właściwych proporcji między elementami wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w nauczaniu języków obcych
  • uwarunkowania sukcesu w nauczaniu i uczeniu się języków obcych
  • ewaluacja w procesie nauczania języków obcych
  • rozwijanie współpracy z interesariuszami zewnętrznymi (pracodawcami, innymi instytucjami edukacyjnymi i egzaminacyjnymi, organizacjami społecznymi)
  • ciągłe dokształcanie się  lektorów, metodyka szkoleń i efekty praktyczne


Adaptacja uczelni wyższych do  zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych

  • adaptacja oferty kształcenia do zróżnicowanych potrzeb uczących się;  dostosowanie materiałów i programów nauczania do kierunków studiów
  • rozwój edukacji praktycznej powiązanej ściśle z potrzebami gospodarki i społeczeństwa obywatelskiego
  • znajomość drugiego języka obcego - dodatkowy atut czy niezbędny warunek w poszukiwaniu pracy
  • nauczanie języków obcych  studentów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  - metodyka i wyzwania


Nowoczesne metody i technologie w nauczaniu języków obcych

  • praca w zespole przy użyciu nowych technologii
  • motywowanie i pobudzanie kreatywności studentów
  • wykorzystanie wirtualnych środowisk nauki (platformy edukacyjne i media społecznościowe)
  • techniki coachingowe i neurolingwistyczne w nauczaniu języków obcych

 

Zapraszamy Państwa również do skorzystania z możliwości wzięcia udziału w sesji plakatowej/poster session (plakaty w formacie A2 lub A1). Takie sesje dają możliwość przedstawienia treści związanych z tematyką konferencji w czasie przerw, udzielając odpowiedzi na pytania uczestników. Taka forma prezentacji daje  możliwość przedyskutowania zagadnienia i wymienienia się swoimi doświadczeniami.

Pobierz ulotkę konferencyjną - kliknij tutaj 

« powrót