Ułatwienia dostępu

O nas

Misja

„Rerum cognoscere causas et valorem …”

 

Poznawać przyczyny i dać uniwersalne wykształcenie,

 

łączyć wiedzę zawodową z wiedzą ogólną o charakterze metodologicznym i teoretycznym

 

Centrum Językowe jest jednostką międzywydziałową Uniwersytetu Ekonomicznego, której głównym zadaniem jest kształcenie studentów w zakresie języków obcych w biznesie. Oferujemy kursy języka angielskiego, chińskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, polskiego, rosyjskiego, włoskiego, przy czym w obrębie języka angielskiego prowadzi się kursy specjalistyczne, z uwzględnieniem kierunku studiów. W obecnych czasach naszym celem powinno być ściślejsze łączenie wiedzy zawodowej z wiedzą ogólną. Dlatego też misją CJ powinno być stworzenie praktycznych możliwości szybkiego reagowania na nowe potrzeby społeczeństwa i rynku pracy przez dostosowywanie naszej oferty do zmieniającej się roli nauczania języka w uczelniach ekonomicznych.

 

Przyszłość nauczania języka w takich uczelniach winna wiązać się z przejściem od uczenia ogólnego języka obcego do uczenia języka specjalistycznego, przy jednoczesnej ścisłej współpracy z nauczycielami przedmiotów kierunkowych.

 

Ponadto, w naszych programach nauczania, na każdym poziomie kompetencji językowej powinny się znaleźć tak ważne w dzisiejszych czasach kompetencje społeczne (umiejętności miękkie),  ze szczególnym naciskiem na prowadzenie prezentacji, spotkań biznesowych czy negocjacji (business skills). W naszych programach nauczania języków obcych powinny znaleźć miejsce tzw. umiejętności XXI wieku (kompetencje kluczowe): kreatywność i innowacyjność, myślenie krytyczne i rozwiązywanie problemów, wykorzystanie narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, współpraca w grupie, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, umiejętności społeczne i wielokulturowe, itd. Wtedy, jako jednostka międzywydziałowa, będziemy mogli wypełniać misję naszej uczelni.

 

Najważniejszą perspektywą jaką należy przyjąć przy wypełnianiu misji jest perspektywa studenta, naszego głównego interesariusza, poszanowanie jego praw, dbanie o jego rozwój intelektualny oraz promocja otwartej postawy i tolerancji oraz poczucia osobistej odpowiedzialności za proces uczenia.

 

Funkcjonowanie systemu opiera się na zasadzie świadomego i celowego podejmowania działań projakościowych wszystkich pracowników dydaktycznych i administracyjnych CJ w celu współtworzenia kultury wysokiej jakości edukacyjnej we wszystkich obszarach działania CJ .

 

Za prawidłowe funkcjonowanie systemu zapewniania jakości odpowiada Kierownictwo CJ, za współtworzenie kultury jakości odpowiedzialny jest każdy pracownik oraz student CJ.

 

Obszary działania pracowników dydaktycznych i administracyjnych  określają zakresy obowiązków tych osób. Określone zadania projakościowe wykonywane są  przez Zespół do Spraw Jakości. Prace Zespołu skupiają się na unifikacji zasad wypełniania kart przedmiotów, monitorowaniu i uaktualnianiu sylabusów, a także na opracowywaniu kierunkowych efektów kształcenia dla nauczanych języków obcych oraz zapewnieniu spójności wymagań i standaryzacji ocen w ramach KRK.  Działania projakościowe mają charakter cykliczny, podlegają regularnej weryfikacji (np. programy nauczania są weryfikowane raz do roku po zakończeniu roku akademickiego), a w konsekwencji mogą podlegać dalszym modyfikacjom.

 

Wizja przyszłości CJ

Wizja przyszłości  pozwala uchwycić pożądany stan i wyznacza kierunek dążeń CJ  z uwzględnieniem przyjętej poniżej strategii działania. Wizję przyszłości CJ oparta została na  pięciu głównych perspektywach: 

 

procesy kształcenia: zadania dydaktyczno-naukowe

  • kształcenie kompetencji przydatnych na rynku pracy
  • stworzenie kursów dopasowanych do potrzeb studentów danego wydziału
  • promowanie i wspieranie lektorów zaangażowanych w działalność  nie tylko dydaktyczną ale również naukowo-badawczą
  • wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauce języków obcych na szeroką skalę (wprowadzanie e-learningu, a szczególnie tej jego odmiany, która łączy zajęcia tradycyjne z zajęciami na platformie Moodle: blended learning)
  • dalszy rozwój zaplecza dydaktycznego

polityka kadrowa i opieka metodyczna

  • zwiększenie uprawnień kierowników zespołów
  • powołanie zespołów  odpowiedzialnego za spójność i koordynację  działań metodycznych w CJ 
  • propagowanie pro-aktywnej kultury organizacyjnej, nastawionej na zmiany

działalność administracyjna i zarządzanie CJ

  • upraszczanie i wirtualizacja obowiązujących procedur
  • wspieranie i odpowiednie wynagradzanie wzrostu kompetencji pracowników administracji CJ
  • dążenie do rozwoju „orientacji na studenta”

działalność promocyjna

  • wzmacnianie pozycji CJ w UEK dzięki polityce informacyjnej i koordynacji prac nad programami lektoratów z przedstawicielami wydziałów
  • promowanie działalności CJ wewnątrz UEK, jak również w szeroko rozumianym środowisku akademickim

Więcej informacji o nas

(Wybierz opcję)