Ułatwienia dostępu

Szukaj
Close this search box.

System jakości kształcenia

Centrum Językowe  Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie dąży do zapewnienia  Studentom edukacji językowej na najwyższym poziomie. Wszyscy członkowie społeczności Centrum Językowego współtworzą wysoką jakość i kulturę kształcenia w ramach strategii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Członkowie Kierownictwa i pracownicy przykładają szczególną wagę do systematycznej i kompleksowej oceny realizacji zakładanych efektów kształcenia.

W celu zapewnienia odpowiedniej jakości i efektów nauczania w naszej pracy Centrum Językowe opiera się na następujących dokumentach:

– Polska Rama Kwalifikacji (PRK) (https://kwalifikacje.gov.pl/images/Publikacje/Polska-rama-kwalifikacji.pdf),  która określa co uczący się powinien wiedzieć, rozumieć i być zdolny zrobić po zakończeniu pewnego okresu kształcenia 

– Europejski System Opisu Kształcenia językowego (ESOKJ) dokument Rady Europy, określający referencyjny zakres wiedzy, sprawności i umiejętności na poszczególnych poziomach biegłości językowej  (https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/level-descriptions)

– Załącznik do Zarządzenia Rektora nr R.0211.67.2021 z dnia 11 października 2021 roku  precyzuje   założenia, cele, zakres działania i organizację Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.   (https://sg-cdn.uek.krakow.pl/file/root/akty-prawne/zarzadzenia-rektora/2021-rok/zaacznik-do-zarzadzenia-rektora-nr-r.0211.67.2021.pdf)

 

Dyrektor CJ powołuje Zespół ds. Jakości Kształcenia oraz –  spośród członków Zespołu –  jego Przewodniczącego.

Zespół ds Jakości Kształcenia organizuje, koordynuje i nadzoruje wszelkie działania zmierzające do zapewnienia oraz doskonalenia jakości kształcenia, a także do podniesienia atrakcyjności  i konkurencyjności  zajęć językowych.

Do szczegółowych zadań Zespołu ds. Jakości Kształcenia należy:

1) kształtowanie postaw projakościowych wśród pracowników jednostki i budowanie wysokiej kultury pracy;

2) monitorowanie procesu kształcenia w jednostce;

3) identyfikowanie nieprawidłowości w realizacji procesu kształcenia w jednostce;

4) rekomendowanie rozwiązań w zakresie wykrytych nieprawidłowości;

5) rekomendowanie udoskonaleń w zakresie jakości kształcenia w jednostce;

6) sporządzenie i przedstawienie do dnia 30 listopada Pełnomocnikowi Rektora ds. Jakości Kształcenia oraz Kierownikowi CJ raportu z działania Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w jednostce w poprzednim roku akademickim.

Składy zespołów CJ

(Wybierz opcję)