Kliknij, aby rozwinąć
Strategia Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w zakresie rozwoju kształcenia na odległość
Załącznik do Uchwały Senatu nr 14/2009 z dnia 25 maja 2009 roku
W załączniku do tej uchwały znajduje się również informacja dotycząca prowadzenia e-lektoratów:
Określenie e-lektoratu:
e-lektorat jest kursem internetowym będącym wsparciem lub uzupełnieniem tradycyjnego lektoratu; e-Lektorat powinien umożliwiać powtórzenie, uaktualnienie lub sprawdzenie poziomu uzyskanych przez studenta umiejętności językowych.
Nauczyciel akademicki będzie mógł prowadzić e-zajęcia pod warunkiem uzyskania wewnętrznego certyfikatu na ich prowadzenie.
Po uzyskaniu certyfikatu wystawionego przez Centrum e-Learningu, lektor będzie miał możliwość przekształcenia zajęć tradycyjnych w e-zajęcia, na następujących zasadach:
− e-zajęcia wspierające tradycyjne zajęcia stanowić będą 20% ogólnej liczby godzin przewidzianych dla danego przedmiotu
e-Lektorat wspierający tradycyjne zajęcia jest kursem, w ramach którego lektor wprowadza aktywności utrwalające, aktualizujące i sprawdzające wiedzę studenta, tym samym wspierające jego pracę własną, a także udostępnia materiały i pomoce dydaktyczne pozwalające na zastąpienie części zajęć tradycyjnych nauką własną studentów.
e-Lektorat wspierający tradycyjne zajęcia powinien zawierać:
1. zestaw e-testów samosprawdzających utrwalających i aktualizujących wiedzę leksykalną i gramatyczną,
2. forum dyskusyjne lub czat do prowadzenia e-konsultacji.
− e-zajęcia uzupełniające tradycyjne zajęcia stanowić będą 40% ogólnej liczby godzin przewidzianych dla danego przedmiotu
e-Lektorat uzupełniający tradycyjne zajęcia wprowadza do procesu dydaktycznego wartość dodatkową poprzez realizację aktywności utrwalających, aktualizujących i sprawdzających wiedzę studenta oraz wprowadzenie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych wspierających naukę własną studentów i ułatwiających percepcję nowych zagadnień realizowanych w trakcie zajęć tradycyjnych.
e-Lektorat uzupełniający tradycyjne zajęcia powinien zawierać:
1. zestaw e-testów samosprawdzających utrwalających i aktualizujących wiedzę leksykalną i gramatyczną (opcjonalnie ― zamiennie z e-zadaniami),
2. zestaw e-zadań utrwalających i aktualizujących wiedzę oraz umiejętność pisania i komunikowania się w języku pisanym (opcjonalnie ― zamiennie z e-testami),
3. wybrane przez lektora materiały lub lektury do samodzielnego studiowania (e-materiały zawierające wprowadzenia do zagadnień gramatycznych, linki do polecanych serwisów językowych www, linki do interaktywnych ćwiczeń on-line, artykuły itp.),
4. forum dyskusyjne do prowadzenia e-dyskusji (opcjonalnie),
5. forum dyskusyjne lub czat do prowadzenia e-konsultacji.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć