Centrum Językowe UEK w Krakowie

Kontakt »

'Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych' (27.06.2015)

Szczegółowy program konferencji

 



8.00 - 8.30 Rejestracja


8.30 - 8.45 Uroczyste otwarcie konferencji przez Władze Uczelni oraz Kierownictwo SJO


8.45 - 11.45   


Wystąpienia 'guest speakers'   (sala 9, pawilon sportowy) 

8.45 - 10.10

 - 'guest speaker' z ramienia wydawnictwa Pearson:

 Jeremy HarmerWhy CLIL challenges us all – or does it?


 CLIL (Content and Language Integrated Learning) promises or threatens (depending on your standpoint) a whole new way of thinking about language teaching. Put simply, it suggest that content is king (or queen) and that content is what should drive the modern syllabus. So no more gradually accumulated grammar? Critical pedagogy rules? No vocabulary sets etc?

(UWAGA! po sesji -  rozdanie certyfikatów uczestnictwa w tym szkoleniu) 


10.20 - 11.45 

- 'guest speaker' z ramienia wydawnictwa MacMillan:

Paul Emmerson:   ‘Social Media’ as a business topic.


The topics of marketing, finance, management, etc are well known and familiar to us. But what about social media? Do you understand how it works strategically from a company’s point of view? He will explain social media as a business topic, for our own knowledge level to stay one step ahead of our students. Classroom activities to explore this topic will easily suggest themselves.

(UWAGA! po sesji -  rozdanie certyfikatów uczestnictwa w tym szkoleniu) 

 


Maksymalny czas wystąpień prelegentów  - nie dłużej niż 20 minut (ew. pytania po wystąpieniach wszystkich prelegentów w danym bloku tematycznym) 

 


8.45 - 11.45  


Blok tematyczny:  Sposoby i metody zapewniania jakości kształcenia (sala 7, pawilon sportowy) 

 

  • Magdalena Sowa (KUL): Ewolucja programu kształcenia na filologii romańskiej w świetle wyzwań rynku pracy i Krajowych Ram Kwalifikacji (wystąpienie w języku polskim) 
  • Grażyna Strzelecka (Uniwersytet Warszawski)Wirtschaftsdeutsch für Germanistikstudenten: Eine Gratwanderung zwischen Praxis und Ideal   (wystąpienie w języku niemieckim)
  • Małgorzata Bachan-Kołodziejska (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie): Narzędzia coachingowe na zajęciach z języka rosyjskiego (wystąpienie w języku polskim)


Blok tematyczny: Nowoczesne metody i technologie w nauczaniu języków obcych  (sala 7, pawilon sportowy)


  • Ewa Muszczynko (Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej): Developing Effective Blended Language Courses for Students of Technology (wystąpienie w języku angielskim) 
  • Urszula Majcher-Legawiec: (Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie, UJ) Gra miejska jako forma treningu interkulturowego w perspektywie podejścia zadaniowego i włączającego (wystąpienie w języku polskim)

 

 

11.45 - 12.00  Przerwa kawowa   

 


12.00 - 13.30 


Blok tematyczny:  Adaptacja uczelni wyższych do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych   (sala 9, pawilon sportowy) 


  • Lidia Zielińska (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): Content and Language Integrated Learning Approach in Teaching Foreign Languages at the University Level (wystąpienie w języku angielskim)
  • Agnieszka Kościńska, Magdalena Łubiarz (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie): Formy doskonalenia zawodowego lektorów języków obcych - oczekiwania a rzeczywistość (wystąpienie w języku polskim) 
  • Bożena Lasoń, Dorota Zawadzka (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): Lektoraty języków obcych na uczelniach wyższych w aspekcie wielojęzyczności (wystąpienie w języku polskim) 
  • Anna Piwowarczyk (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): Lektorat jako płaszczyzna rozwoju kompetencji komunikacji międzykulturowej studentów. Możliwości i uwarunkowania. (wystąpienie w języku polskim) 


Blok tematyczny:  Koncepcja Lifelong Learning (LLL) - uczenia się przez całe życie w nauczaniu języków obcych  (sala 8, pawilon sportowy) 


  • Agnieszka Kłos-Dacka (KUL): Blended Learning - Your Ally in Supporting Learner Autonomy (wystąpienie w języku angielskim) 
  • Agnieszka M. Sendur (Krakowska Akademia im. F.Modrzewskiego): Egzaminy certyfikujące z języków obcych ogólnych i akademickich oraz języków obcych dla potrzeb zawodowych (wystąpienie w języku polskim)
  • Sławomir Maskiewicz (Uniwersytet Warszawski): Kursy języków obcych w ramach uniwersyteckiego systemu nauczania języków obcych oraz uniwersytetu otwartego jako dwa modele organizacji kształcenia językowego na UW  - Uwaga!  prezenter zgłosił brak możliwości wygłoszenia referatu z przyczyn zdrowotnych. 
  • Dorota Czerska-Andrzejewska (JCJ UJ): The Development of Autonomous EFL Students - the Necessity and Requirement of Present Times and the Duty of the Modern Language Teacher and the Language Education Offered at Universities on the Example of Peer Feedback (wystąpienie w języku angielskim)

 

Blok tematyczny:  Sposoby i metody zapewniania jakości kształcenia   (sala 7, pawilon sportowy) 

 

  • Lucyna Wilinkiewicz-Górniak (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): URZ Ustawiczny Rozwój Zawodowy - nowe interpretacje znanej od lat koncepcji  (warsztat w języku angielskim)
  • Piotr W.Parczewski (Politechnika Koszalińska): Dekonstrukcja Krajowych Ram Kwalifikacji - krytyczna analiza wpływu  Krajowych Ram Kwalifikacji na poprawę jakości nauczania języków obcych w  polskich szkołach wyższych (wystąpienie w języku polskim) 
  • Jolanta Regucka-Pawlina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): How to Change University Classes into Effective Real-Life Professional Communication - Using Examples from General Business English and English for Tourism Classes Level B1 and B2 (wystąpienie w języku angielskim)
  • Małgorzata Held (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie): Czego pragnie pracodawca? (wystąpienie w języku polskim) 

 

 

13.30 - 14.30  Lunch w stołówce studenckiej, budynek 'Ustronie'

 


  14.45 - 15.45

Panel Dyskusyjny nt. przyszłości nauczania języków obcych w uczelniach wyższych : (sala 9, pawilon sportowy) 


 15.50 - 17.00

Blok tematyczny: Nowoczesne metody i technologie w nauczaniu języków obcych  (sala 9, pawilon sportowy)


  • Dorota Galata-Młyniec/Rachel M.Paling  (UWAGA! Jedna z prezenterek zgłosiła swoją nieobecność) (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie i Efficient Language Coaching/Germany): What the Brain has got to Do with Teaching and Learning a Language. The New Era: Neuroeducation and Language Coaching (wystąpienie w języku angielskim  polskim. Polski tytuł prezentacji: Co mózg ma wspólnego z nauczaniem i uczeniem się języka obcego. Nowa ERA: Coaching językowy)
  • Elżbieta Gajek (UW): Projekty międzynarodowe online w akademickim kształceniu językowym (wystąpienie w języku polskim)
  • Magdalena Trinder (Uniwersytet Rzeszowski): Enhancing Results in the Language Classroom with the Use of Interactive Live Polling (wystąpienie w języku angielskim) 

 

Blok tematyczny: Nowoczesne metody i technologie w nauczaniu języków obcych  (sala 8, pawilon sportowy)

  • Ryszard Kalamarz (Uniwersytet Śląski w Katowicach):  Uczelniana platforma: teraźniejszość i (najbliższa) przyszłość nauczania języków na uczelniach wyższych (wystąpienie w języku polskim)
  • Danuta Furszpaniak (UAM Poznań): Raising Students' Creativity Through Humour in ESP Presentations (wystąpienie w języku angielskim) 
  • Witosław Awedyk (Uniwersytet A.Mickiewicza w Poznaniu): Foreign Language Needs of Young Polish Professionals on the Example of Students at Poznan School of Logistics  (wystąpienie w języku angielskim) 

Blok tematyczny: Nowoczesne metody i technologie w nauczaniu języków obcych  (sala 7, pawilon sportowy)

  • Iwona Mokwa-Tarnowska (Politechnika Gdańska): Projekty zespołowe nakierowane na nauczanie języka technicznego w środowisku e-learningowym (wystąpienie w języku polskim) 
  • Halina Wiśniewska (Akademia L.Koźmińskiego): Podejście coachingowe w nauczaniu języków obcych - możliwości i ograniczenia (wystąpienie w języku polskim) 


17.00 - 17.15  Przerwa kawowa


17.15 - 18.30

Guest speaker -  Russell Stannard Developing Collaboration (sala 9, pawilon sportowy)


 

Working in teams is key to our student's future. Many employers highlight just how important this skill is. What tools can we use to increase collaboration and team work? What types of activities can we do? This is a practical talk that looks at why collaboration is so important and suggests tools and ways that we can achieve it.

 

(UWAGA! po sesji -  rozdanie certyfikatów uczestnictwa w tym szkoleniu) 


 

18.35 - 19.00  Rozdanie certyfikatów uczestnictwa w  konferencji (UWAGA! Certyfikaty uczestnictwa nie będą wydawane wcześniej).

 Losowanie nagród książkowych, gadżetów oraz upominków od wydawnictwa MacMillan, Pearson i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie


19.00 Uroczyste zakończenie konferencji


Sesje będą odbywały się jednocześnie w kilku salach - mamy zatem nadzieję, że każdy uczestnik konferencji znajdzie coś atrakcyjnego dla siebie. 


Kalendarium międzynarodowej konferencji: 'Przyszłość nauczania języków obcych na uczelniach wyższych' (27.06.2015)

Termin Działania
do 15.01 Nadsyłanie zgłoszeń wraz z abstraktami  (abstrakty w języku angielskim i polskim)       
do 19.01 Informacja do autora o weryfikacji abstraktu
do 22.03 Przesyłanie referatów/prezentacji/informacji dotyczących sesji plakatowych
 do 22.03 Ostateczny termin  uregulowania opłaty konferencyjnej (kwota - 125 zł)
do 22.03 Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń  i uregulowania opłaty konferencyjnej (kwota - 125 zł) dla osób bez referatów lub wystąpień
 po 22.03 Zgłoszenie i opłata za uczestnictwo po terminie nie jest już możliwa w związku z ogromnym zainteresowaniem konferencją
do 30.04 Otrzymanie recenzji referatu
 27.06.2015  Konferencja 
« powrót